donderdag 6 december 2007

Xi'an en hier de foto's











1 opmerking:

Bob Parmentier zei

Hai Arjan en Saariekaa

Hé, is dat niet het Terracotta leger van de eerste Keizer? Ik heb ooit een paar van die Terracotta familieleden gezien in de Nieuwe Kerk op de Dam in Amsterdam. Dat was al erg indrukwekkend. Jullie hebben het bijna complete leger gezien. In een grote hal toch? Ook weer een uitje dat ik ooit had willen maken of nog wil maken. De foto's zijn allemaal geweldig; het lijkt wel een hele fijne vakantie! Zijn toch hele andere uitzichten dan hier in de polder. Schattig filmpje trouwens van de Panda. Yelda (een secretaresse) vond de foto's van de Pandies met name erg lief, dus ik heb geprobeerd om haar wijs te maken dat het gevaarlijke levensbedreigende agressieve vleesetende monsters zijn waar je met een boogje omheen moet lopen, maar na het filmpje kwam dat niet erg geloofwaardig over. Het zijn natuurlijk ook hele luie eucalyptusetende knuffelbeertjes. Je schijnt ze toch niet boos te moeten maken, heb ik begrepen. Houd dus veiligheidshalve altijd een takje Eucalyptus paraat in het oerwoud.

Het is de eerste keer dat ik me op jullie Blog waag, eerder kon ik het nog niet aan, denk ik, onbewust. En waar ik al voor vreesde, het ziet er echt erg indrukwekkend uit. Bij die gaskrater had ik graag even naast je gestaan Arjan, ff een krater inkijken gewoon (of was het stiekem een verlichte grot). Toch een lach op je gezicht terwijl je wordt aangevallen door een dromedaris (jullie nieuwe huisdier?), ook best stoer. Dan Floortje Dessing…heeft die nog opnames gemaakt van onze favoriete avonturiers? Anders gezegd…(wanneer) komen jullie op tv? Heb ff geprobeert te googelen voor de uitzending. Heet het niet RTL travel tegenwoordig. Kwam wel een filmpje tegen met een naaktje Floortje die een bad induikt (voor de liefhebbers: http://www.glizzy.nl/log/item.php?id=3014 stel je er niet teveel van voor), maar kon niet goed achterhalen wanneer het zou kunnen worden uitgezonden.

Enneh, volgens mij heeft iedere Nederlander (naast een Bijbel met Gods’woord) wel een Wolkers in zijn kast staan hoor, zeker gemiddeld minimaal anderhalf. Is het geen verplichte literatuur als je wilt inburgeren? Toch een hele prestatie, de man is nota bene nog maar net dood. Enfin, gemiddels zal ook iedere Nederlander wel een Harry Potter in zijn kast hebben staan, over de Youps nog maar te zwijgen (jammerlijk).

Jullie zijn dan misschien net de kou uit, hier in het Hollandse zitten we net in de kou. Het vriest inmiddels, althans in het Haarlemse. Tis wel droog, dus dat scheelt.

Ik zal het toch nog maar even blijven volgen, die Blog van jullie. Ik kan nu ook berichten achterlaten, want ik heb me aangemeld. Zo kan ik jullie in ieder geval een hele fijne kerst toewensen in Thailand. Ik benijd jullie wel. Oh ja, ook een fijne jaarwisseling. Hebben jullie je Hafez al uit?

Heel veel plezier nog en bereid je maar vast voor op de cultuurshock die jullie mogen ervaren als jullie weer in het koude jachtige Nederland komen. Dat is pas echt wennen.

Veel liefs,
Bob

X